Buitengewoon
Scheveningen

Winter aan zee

Wat is er te doen op Scheveningen? Of je nou op Scheveningen woont of voor een dagje naar Scheveningen komt. Wij hebben tips! Hier vind je 365 dagen per jaar Scheveningen op z'n leukst!

In balans

25 november 2017 - Zen aan zee zijn is niet zo moeilijk met alle Scheveningen Zuivert tips die wij je bieden. En buiten dat, van het strand word je toch altijd wel relaxed? Daarom hebben we een tip die wat verder reikt dan de kust lang is, namelijk naar de binnenstad toe. Lekker flexibel van ons, zodat jij dat ook wordt!

Yoga in balans

Bij Yogastudio Balansz kan je terecht op meerdere locaties in de binnenstad. En ook erg relaxed; is, je kunt 15 minuten voor aanvang een les kiezen die je aanspreekt en dan gelijk meedoen!

Ervaar zelf wat je prettig vindt en ontdek bij Balanzs je favoriete yogastijl. Iedereen is anders en heeft andere behoeften, daarom biedt Balanzs een variatie aan yogastijlen. Beginners zijn welkom in iedere les. En als we eerlijk zijn was dat voor ons erg fijn.



Ook goed om te weten dat je er met je One Fit abonnement terecht kan. Met dit abonnement gaan er in heel Scheveningen en de binnenstad deuren voor je open! Wil je hier nog meer over weten, kan je dit lezen op ons blog.

Yoga is een goede manier om fit te worden, van buiten en van binnen. Al meer dan 5000 jaar draagt yoga bij aan het welzijn van mensen wereldwijd. Wist je dat?

  • Tijdens een Hot Yoga les verbrand je wel 600 kcal!
  • Van regelmatig yoga beoefenen word je krachtig en flexibel.
  • Het helpt je ontspannen, je hoofd leeg te maken en biedt rust in een hectische wereld.

Bij Balanzs

Je kan op ieder gewenst moment starten, bij Balanzs zijn beginners welkom in elke les. De docenten hebben oog voor iedereen en geven indien nodig oefeningen op maat.

Om goed te beginnen kan je dus het beste zo’n 15 min voordat de les begint aanwezig te zijn, zodat ze je wat uitleg kunnen geven.

Kleed je luchtig, zelfs bij een niet “HOT” les is het lekker warm. Bij een Hot Yoga les zijn de meeste mensen gekleed in een kort, elastisch broekje en een topje. Voor mannen is een t-shirt optioneel. Neem een grote badhanddoek mee. Een matje hebben zij voor je.

Yoga doe je op blote voeten, dus meer heb je niet nodig. Zorg er wel voor dat je voldoende water hebt gedronken, zeker voor een Hot Yoga les. En vooral belangrijk: Ook al zal alles misschien niet de eerste keer lukken, gewoon plezier hebben en genieten is het belangrijkste!

Yoga is geschikt voor iedereen. Oud, jong, lenig, stijf, fit, of juist niet zo energiek. Iedereen kan yoga beoefenen. Of je het nu dagelijks doet of één maal per week,

Op een rijtje

Even je hoofd leeg maken met een wandeling op het strand van Scheveningen en daarna tram 1 pakken voor een yoga les. Wij kunnen je uit eigen ervaring vertellen dat er niks beters is. Maar om je toch nog even wat moed in te praten (in de winter kom je toch wat moeilijker in beweging), hebben we hier nog wat voordelen op een rijtje gezet!

1. Sterke, slanke & soepele spieren

Bij yoga asanas (houdingen) wordt elke spier in het lichaam gebruikt, lichamelijke kracht neemt toe van top tot teen. Stramme spieren worden weer soepel. En, het beoefenen van yoga zorgt voor een betere lichaamshouding, waardoor nek- en spierklachten afnemen.

2. Gewichtsverlies
Yoga kan je helpen om gewicht te verliezen. Zo verbrand je tijdens een Hot Yoga les wel 600 calorieën! Dankzij calorieverbranding en stressvermindering, spoort yoga ook aan gezonder te eten en helpt yoga je meer zelfvertrouwen te krijgen.

3. Meer energie
Mensen die regelmatig een yogales volgen, geven vaak aan veel meer energie te hebben. Yoga zorgt voor een complete detox. Tijdens de yogales worden verschillende organen gestimuleerd, dit zorgt voor een optimale bloedtoevoer. Je lichaam kan daardoor snel en effectief afvalstoffen afvoeren. Dit vertraagt het verouderingsproces en geeft meer energie.

4. Een intense, cardiovasculaire workout
Zelfs lichte yoga-oefeningen hebben cardiovasculaire voordelen. Ze verlagen het hartritme, verhogen het uithoudingsvermogen en verbeteren de zuurstofopname.

5. Stressvermindering
Yoga ontspant! Door een daling van het stresshormoon cortisol, verlaging van de bloeddruk en het hartritme ontstaan tal van voordelen: betere spijsvertering, verhoogde immuniteit, vermindering van angst, depressie, vermoeidheid, astma en slapeloosheid.

6. Pijnverlichting
Nog een voordeel van het beoefenen van yoga is dat het pijn kan verzachten. Studies hebben aangetoond dat het beoefenen van yoga asanas (houdingen) en meditatie pijn verlicht.

7. Verbeterde ademhaling
Yoga leert mensen trager en dieper adem te halen. Dit leidt tot een betere longfunctie en diepe ontspanning. Zo verhoogt het de hoeveelheid zuurstof die door het lichaam wordt opgenomen.

8. Stralende huid
Door een betere bloedtoevoer en het versneld afvoeren van afvalstoffen helpt yoga je om een stralende huid te krijgen.

9. Yoga maakt je ‘mindful’
Yoga helpt je je te concentreren op het heden en creëert een goede balans tussen lichaam een geest. En.. yoga leidt tot betere concentratie, coördinatie, reactiesnelheid en een optimaal geheugen.

10. Innerlijke rust
Yoga helpt je om meer rust & balans te vinden. Wanneer je regelmatig aan yoga doet zul je merken dat je kalmer op stressvolle situaties reageert.

Kortom alle reden om in en naar balans te komen in de binnenstad. En mocht je nog een massage of beautybehandeling willen dan kan dat ook. Zen aan zee, ook in de winter!

Delen

Bekijk ook deze tips

Een buitengewone binnenstad

De zomer komt er weer aan en je weet het: Scheveningen bruist! In de winter trouwens ook...Maar soms moet je even je horizon verbreden en buiten je gebaande duinpaden treden. Dan doe je natuurlijk het liefst in onze geliefde binnenstad. En waar je dan moet zijn? Ook dat kunnen wij je vertellen, de highlights in de grote stad aan de kust!

Lees verder

Floaten aan zee

Het is vakantie, en dat betekent meer ontspanning dan spanning. En waar kan je beter zwemmen in een zee van rust, dan op Scheveningen? Om je daar een extra handje mee te helpen, hebben we een actie voor je samengesteld met het Floatcenter op de Pier!

Lees verder

Beach-Fit Skiffa

En in het bos van al deze trainers, staat 1 boom van een vent(je) die het toch echt om iets anders laat draaien in zijn training. Daan Verver is met zijn creatieve manier van training geven, meer een entertrainer dan een trainer. Bij Beach Fit Skiffa wordt naast zweten en rennen ook heel wat afgelachen. Goed voor je buikspieren en je gelukshormonen, als je het ons vraagt.

Lees verder